Opinionsblogg

En psykradikal drogrationell feministfitta

 
 
Jag heter Zandra. Jag har bipolär diagnos, jag har utmattningssyndrom, jag är en jävla feministfitta, jag är drogrationell, jag sparkar uppåt och jag dansar utan tillstånd. Jag har åsikter, jag tycker saker, jag kämpar för det jag tror på och jag håller inte käften. Jag vet inte ens om jag kan hålla tyst, jag ser hursomhelst ingen mening med det. Än mindre nu, när jag har fått ett utrymme där jag kan ta plats på riktigt.
 
För ca 2,5 år sedan skrev jag min första artikel, sen har det rullat på. Jag har skrivit en lång rad debattartiklar, varav ett flertal för Nyheter24. 
 
Jag vill prata politik bortom partigränserna, jag vill prata antipolitik, jag vill prata om psykisk ohälsa, jag vill spy på patriarkatet, jag vill prata om narkotikapolitik, om alkoholnormen och om vem som tillåts definiera kultur.
 
Let's do this!
 
 
I väntan på nästa inlägg kan ni följa mig på twitter @zandra_hedlund

Kommentarer

Kommentera